
Wybór był trudny
Jak zawsze na początku stycznia wystartowała Podlaska Marka. Przedsięwzięcie jest organizowane po raz 15. Jego celem jest przede wszystkim promowanie najlepszych podlaskich usług, produktów, inwestycji oraz pomysłów. A udział niewątpliwie się opłaca. Podlaska Marka jest obecnie traktowana jako najstarszy i najbardziej prestiżowy konkurs w całym województwie. Od początku jego istnienia o zwycięstwo walczyło ponad tysiąc produktów. Konsumenci w głosowaniu internetowym oddali na nie prawie 200 tys. głosów.
Grono ekspertów, którzy weszli w skład Kapituły Konkursowej (łącznie 17 osób) pod przewodnictwem marszałka Artura Kosickiego, wyłoniło w czwartek najlepsze polskie produkty, inwestycje czy inicjatywy. A wybór nie był łatwy, bowiem zgłoszonych zostało aż 200 kandydatur. W finałowej rozgrywce udział wzięło też 21 propozycji, które wcześniej były nominowane przez Kapitułę, po 3 w każdej z kategorii: Produkt Użytkowy, Produkt Spożywczy, Inwestycja, Wydarzenie, Odkrycie, Kultura, Społeczeństwu. Jedną Podlaską Markę wskazali również internauci podczas głosowania na stronie konkursu.
- Ilość zgłoszeń w tym roku przerosła najśmielsze oczekiwania. Jest to rekord, jeśli chodzi o ilość produktów, inwestycji i wydarzeń, żeby wybrać tę finałową grupę 21 marek. Nie było to zadanie łatwe. Bardzo dużo żeśmy dyskutowali, o wszystkim zdecydowało głosowanie. Z tego miejsca jednak chciałbym pogratulować wszystkim osobom, które zgłosiły projekty do tej szczytnej inicjatywy. Chcemy promować nasze województwo, mamy czym się chwalić i powinniśmy o tym mówić w Polsce i na całym świecie – mówił na początku kwietnia marszałek Artur Kosicki, kiedy wybrano 21 najlepszych zgłoszeń.
Kiedy poznamy zwycięzców?
Zwycięzców poznamy podczas gali finałowej, która odbędzie się 7 maja w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Nagrodą dla nich jest 10 tys. zł, możliwość wykorzystywania logo Podlaskiej Marki oraz udział w akcjach promocyjnych. Aczkolwiek już sam udział w nim niesie wiele różnych korzyści - uczestnicy są m.in. przez kilka miesięcy wymieniani podczas różnych spotkań, konferencji itp., co sprawia, że ich oferta staje się bardziej rozpoznawalna.
Zwycięzcy poprzednich lat
to: Spółdzielnia Mleczarska w Łapach (Produkt Spożywczy), Unihouse, oddział Unibep (Produkt Użytkowy), Fabryka SaMasz w Zabłudowie (Inwestycja), Pierwsza w historii detekcja fal grawitacyjnych przez zespoły LIGO Scientific Collaboration i Vigro Collaboration – prof. Piotr Jaranowski (Odkrycie), Podlaskie Święto Chleba w Muzeum Rolnictwa im. ks. Krzysztofa Kluka w Ciechanowcu (Wydarzenie), Teatr Lalki i Aktora w Łomży (Kultura), Fundacja Rodziny Czarneckich (Społeczeństwo), Zespół Pieśni i Tańca "Suwalszyczyzna" (Podlaska Marka Konsumentów).
justyna.f@bialystokonline.pl