
W czwartek (6 marca) kolneńscy policjanci zostali poinformowani o oszustwie, którego ofiarą padła 52-letnia mieszkanka powiatu. Kobieta zgłosiła, że została oszukana przez osobę podszywającą się pod jej znajomą. Jak ustalili funkcjonariusze, ktoś uzyskał dostęp do jej konta społecznościowego i za pośrednictwem komunikatora poprosił o pożyczkę na zakupy. Kobieta była przekonana, że rozmawia z koleżanką, więc wygenerowała kod BLIK i przesłała go przestępcy. W ten sposób straciła 800 zł.
To kolejny przypadek, w którym oszuści wykorzystują popularną metodę "na BLIKA". Polega ona na podszywaniu się pod znajomych w mediach społecznościowych i proszeniu o szybkie pożyczki. Przestępcy często sugerują łatwy sposób przelewu pieniędzy, prosząc o wygenerowanie kodu BLIK, który natychmiastowo umożliwia wypłatę gotówki.
Aby uniknąć podobnych oszustw, warto:
• Zawsze weryfikować tożsamość osoby, która prosi o pożyczkę, kontaktując się z nią bezpośrednio, najlepiej telefonicznie.
• Stosować silne hasła, zawierające małe i wielkie litery, cyfry oraz znaki specjalne.
• Korzystać z dwuskładnikowego uwierzytelniania i wybierać trudne do odgadnięcia odpowiedzi na pytania bezpieczeństwa.
• Unikać zapisywania haseł w przeglądarkach internetowych.
24@bialystokonline.pl