
Rusza przyjmowanie wniosków o dopłatę do wyprawki szkolnej w ramach programu "Dobry Start". To 300 zł, które rodzice i opiekunowie uczących się dzieci mogą dostać na zakup podręczników, zeszytów i przyborów szkolnych.
- Zakład Ubezpieczeń Społecznych od 1 lipca rozpoczyna przyjmowanie wniosków o świadczenie z programu "Dobry Start" na rok szkolny 2025/2026. Podobnie jak w ubiegłym roku, wnioski można składać wyłącznie elektronicznie: przez Platformę Usług Elektronicznych PUE/eZUS, aplikację mobilną mZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Nabór potrwa od 1 lipca do 30 listopada – informuje Katarzyna Krupicka, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie podlaskim.
Komu przysługuje wsparcie?
Pieniądze na wyprawkę mogą dostać rodzice i opiekunowie uczniów do 20. roku życia, a w przypadku dzieci
z niepełnosprawnością – do ukończenia 24 lat. Należy jednak pamiętać, że dofinansowanie nie obejmuje jednak dzieci uczęszczających do tzw. zerówek oraz studentów.
- Program "Dobry Start" to realna, finansowa pomoc dla rodzin, która ułatwi przygotowanie uczniów do nowego roku szkolnego. Warto skorzystać i nie czekać z wnioskiem do ostatniej chwili. Jeśli formularz będzie poprawnie wypełniony i złożony do końca sierpnia, to pieniądze zostaną wypłacone najpóźniej 30 września – informuje rzeczniczka ZUS.
Jak złożyć wniosek? To proste. Można skorzystać z bezpłatnej aplikacji mobilnej mZUS, dostępnej w sklepach Google Play i App Store. Po zainstalowaniu aplikację należy połączyć ją ze swoim profilem na PUE/eZUS. Rodzice, którzy nie posiadają konta na PUE, mogą złożyć wniosek również za pośrednictwem bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Rodzice, wypełniając dokument muszą zwrócić przede wszystkim na poprawność danych – numer PESEL dziecka, nazwy i adresu szkoły oraz numeru rachunku bankowego.
W zeszłym roku w ramach programu wsparcie otrzymało niemal 4,7 mln dzieci w całej Polsce, z czego około 135,6 tys. w województwie podlaskim.
24@bialystokonline.pl